iSAC2.0 passa a ser l’únic cercador de Terrassa

Recentment l’Ajuntament de Terrassa ha renovat totalment la seva web municipal millorant els continguts, canviant el disseny i fent-la totalment accessible tant per mòbils com per persones amb discapacitat. Aprofitant aquest canvi ha decidit utilitzar l’iSAC2.0 com a únic cercador de tots els webs de l’Ajuntament. Fins ara, els ciutadans de Terrassa disposaven de 2 cercadors en el portal de l’Ajuntament, el metacercador de l’AOC per buscar informació a la web i l’iSAC per cercar dins les bases de dades d’atenció ciutadana. Això, produïa confusió als ciutadans que no sabien a on havien de fer les cerques d’informació. Per aquest motiu l’Ajuntament de Terrassa ha decidit confiar en la potència del cercador iSAC2.0 per facilitar la cerca d’informació als ciutadans. Quines millores suposa l’iSAC2.0?

  • Cercador semàntic: el ciutadà pot trobar la resposta als seus dubtes sense haver-los de preguntar amb el llenguatge tècnic administratiu, això li facilita la cerca i alhora la seva satisfacció amb el tracte rebut per l’Ajuntament. El tractament del llenguatge natural i les eines semàntiques adaptades al propi Ajuntament permeten que la cerca d’informació sigui molt més intel·ligent i fàcil pels ciutadans.
  • Cercador multi-portal: l’iSAC2.0 és capaç d’indexar la informació de tants portals com es desitgi, convertint-se d’aquesta forma en una eina de cerca única per tots els portals municipals. Actualment, quan els ciutadans de Terrassa realitzen una pregunta, les respostes es cerquen en els següent portals:
  • Web externes: les eines de back-office de l’iSAC2.0 incorporen una funcionalitat per poder afegir enllaços a altres portals, encara que no siguin municipals, per respondre als ciutadans les consultes encara que no siguin competència del propi Ajuntament.
  • Preguntes socials: els ciutadans poden deixar les seves preguntes perquè l’Ajuntament les contesti. Aquestes preguntes i les seves respostes, després d’un procés de supervisió, poden quedar publicades perquè altres ciutadans que tinguin el mateix dubte trobin ràpidament la resposta sense haver de tornar a formular la pregunta als serveis d’atenció ciutadana.
  • Algorisme d’autoaprenentatge: cada vegada que un ciutadà realitza una consulta, l’iSAC2.0 li demana si ha trobat la resposta dins dels resultats. Gràcies a aquest feedback l’iSAC2.0 aprèn i fa que la precisió de les cerques cada vegada sigui més alta.
  • Xarxa semàntica personalitzable: dins del back-office de l’iSAC2.0 hi ha una funcionalitat que permets als Ajuntament personalitzar i millorar en tot moment la xarxa semàntica per tal facilitar als ciutadans trobar respostes, encara que els ciutadans utilitzin paraules col·loquials pròpies del territori en les seves cerques.
  • Anàlisi de les preocupacions ciutadanes: a més d’oferir un bon servei pel ciutadà, l’iSAC2.0 és una eina per facilitar la feina d’atenció al ciutadà i per conèixer en tot moment quines són les preocupacions ciutadanes. Gràcies als diferents anàlisis l’Ajuntament pot saber què pregunten més els ciutadans i quan per poder millorar la informació facilitada.
  • Estadístiques: la presentació de diferents estadístiques d’ús de l’iSAC2.0 ajuda a l’Ajuntament a veure quin ús fan els ciutadans del cercador dels diferents portals Web i, per tant, dades rellevants sobre l’atenció als seus ciutadans.
  • Fàcil integració: la integració de l’iSAC2.0 per part de l’Ajuntament és molt senzilla, només ha d’incloure una caixa de cerca juntament amb una crida al peu de pàgina de tots els portals on es vol que l’iSAC2.0 estigui disponible.

L’iSAC2.0 es va posar en marxa a l’Ajuntament de Terrassa el 2 de Febrer de 2015 i en només 3 mesos ja ha donat resposta a 30.000 preguntes dels ciutadans. El dia amb més activitat va ser el 11 de Març, que en un sol dia l’iSAC2.0 va respondre a 644 preguntes, moltes d’elles relacionades amb les escoles.



Data: 20-05-2015


[Veure totes les notícies]
Més notícies